6 Mayıs 2012 Pazar

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BİLİŞİM HAFTASI

          Katılmış olduğum seminerler sonucunda notlarımdan derlediğim bir kaç şeyi burada da  paylaşmak istedim,
    Bir bilgisayar mühendisi bir işyerinde -yaptığı iş ne kadar önemli olursa olsun-kendini oranın hakimi sanmamalı.Çünkü o işyeri, avukatından tutun finans elemanlarına ,insan kaynaklarından tutun satın alma bölümüne, bina yönetiminden tutun teknik elemanlarına sahiptir.
   Bilgisayar mühendisi hangi iş pozisyonlarına sahip?
  (Burada hepsini paylaşamasam da derlediğim notlarımdan ve aklımda kalanlardan bir kaç şey bahsetmek istiyorum)

Customer Support Engineer(Müşteri Destek Mühendisi):Mezuniyetten sonraki ilk 5 sene yapılması önerilen bir iş.Aslında burada yapılan iş "yurtdışına gidip uzman muamelesi görme" diye ifade ettiğimiz eğlenceli,bir o kadar zahmetli,büyük sabır gerektiren bir iştir ki burada şu konuya da deyinmek istiyorum;Bizlerin fıtratına ters olan "sabır" bazen yaptığımız işlerde bizlere dejavantaj sağlasa da belki yine sadece bizlere has bir fıtrat olan "azim" ile de tabiri caiz ise bu açığımızı  kapatmış oluyoruz.
Müşteri destek mühendisi diyoruz ama bu destek ne şekilde ve nasıl oluyor?
Bu destek uzaktan ve yakından olmak üzere ikiye ayrılıyor aslında:

Remote-level2,level3:Uzak ve yakın dedik.Yakından kastımız yurtdışında o insanlarla yani problemleriyle birebir ilgilenmek.Uzaktan kastımız da telefon,net ortamında problemlere çare olabilmek ki zor olsa gerek..Ve şunu da paylaşmak istiyorum,mesela ırktan ırka da bu problemleri çözme süresi,o problem karşısında dayanma limiti farklılık gösterebiliyor.Bir Alman sorununu çok iyi anlatabildiği için problemi kolaylıkla çözebiliyoruz.Ama bir Arap sorununu tam anlamıyla anlatamadığı için çözüm bulmayı bırakın problemi biz anlayamıyoruz..Belki üzerine azar işitiyoruz..

Sales(satış):Satışı da pre sales(satış öncesi) ve past sales(satış sonrası) olmak üzere ikiye ayırabiliriz.
Pre sales,teknik olarak konuya çok iyi hakim olan arkadaşların yapmış oldukları işlerdir.Ürünü çok iyi bilen,güzel anlatabilendir.Yani kısacası tekniklik önemli. Past sales de ise adından da anlaşılacağı üzere satış sonrasında yaapılan iştir diyebiliriz.bi pre sales kadar konuya hakim olmak pek de önemli değil açıkcası.

Account team(Hesap ekibi):Bilindiği üzere satış çok önemli bir bölüm bir şirkette.İşte burda bu işle meşgul olan insan devreye girecek ve müşteriyi adeta eyleyecek.Müşteriyle ilgili bir sıkıntı olduğunda ara bulucu olarak görev alacak arkadaş.Belki söyleyiş tarzını pek uyduramıyorum ama bu arkadaş ilişki sihirbazı olmalı.Akıllara "kurnazlık" gelmesin tabi ki.Sihirbazlık güven tesisiyle başlamalı belki de.Güvenilir olmalı.Zor durumları yönetebilmeli. Yemeyi,içmeyi,eğlenmeyi,yedirmeyi,içirmeyi,eğlendirmeyi iyi bilmeli aynı zamanda.Dediğim gibi "ilişki sihirbazı" olmalı adeta.

Test:Bu işte görev alan arkadaşlar müşteri ile uğraşmadan her şeyi A'dan Z'ye öğrenir.Yanlış anlaşılmasın ama kendini biraz pasif gören arkadaşlar için yararlı bir eğitim gibi düşünülebilir.Bilgisayar mühendisliği okuyan her öğrencinin hayallerinde yatan iş bi AR-GE mühendisi olmaktır aslında ama test pozisyonunda çalışmak iyi bir AR-GE mühensliği olmanın bi başlangıcı olabilir.Helikopter bakışı çok öenmlidir her konuda.Test pozisyonunda çalışmak da böyledir aslında.Tam anlamıyla hakim olabilmeyi öğretir insana.

Ve belkide tüm mühendislerin ulaşmak istedikleri zirve manager(yönetici)..
Manager(yönetici):Tabi manager lıkta kendi içerisinde ayrılır belli kısımlara.Bunlardan bir tanesi Project Manager dır.Bu arkadaş bi şirkette kontrat imzalandıktan sonra projeye sahip olur ve üzerinde çalışmaları o yürütür.Çok stresli bir iş olması ve çok sabır gerektirmesi hasebiyle diyoruz ki;
testers----> customer support---->project manager(mutlaka mezun olduktan sonraki 5. senenin sonunda.)

Tabi birde C-Level ler vardır.Bunlara da kısaca deyineyim:
CSO(Chief Security Officer):Ülke başkanı şeklinde tabir edilebilir.
CEO(Chief Execusive Officer):Şirketin dünya başkanıdır.
CTO(Chief Technology Officer):Şirketin teknik yönünü ortaya koyandır.
CIO(Chief Information Officer):Şirketin bilgi departmanı.
CFO(Chief Information Officer):Şirketin bütün hesabından sorumlu.Tabiri caizse dükkanın kasasını tutar.
COO(Chief Operating Officer):Şirketin genel müdürü.

(Önem sırası yukarıdan aşağıya doğrudur)

Arkadaşlar,ben normal şartlarda bilgisayar mühendisliğinin ne demek olduğunu tam anlamıyla bilmeyerek bu bölüme başlayan bir mühendis öğrencisiyim.Mükemmel olmak Allah'a mahsustur ve mükemmellik iyinin düşmanıdır İHSAN ÖZCAN hocamın da ifade ettiği gibi.İyi olmaya çalışalım.Belki pekiyi ama kimse mükemmel olamaz bunu unutmayın..



Karabük Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde düzenlenmiş olan Bilişim Haftası hasebiyle katılığım bir seminerden aldığım notun bir kısmını paylaştım sizlerle.
Emeği geçen tüm hocalarıma,başta BURHAN SELÇUK,YASİN ORTAKÇI,EMRULLAH SONUÇ olmak üzere ismini burda zikretmediğim ama sonsuz minnettarlığımı sunduğum hocalarıma çok teşekkür ediyorum.. Seminerlere katılan İHSAN ÖZCAN.İSMAİL HAKKI POLAT,MURATCAN DEMİR,COŞKUN TAŞDEMİR,MUSTAFA AKGÜL.HAKAN UYGUN VEHARUN ŞEKER hocalarıma çok teşekkür ediyorum..Bir dahaki etkinliklerde buluşmak dileğiyle..
     


KÜBRA KURNAZ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
06.05.2012

1 yorum:

  1. Merhabalar, ben bu sene tercihimde karabük üniversitesi bilgisayar mühendisliğini seçmek istiyorum. Bu sebeple mail adresinize üniversite ile ilgili bilgi almak amacıyla mail atacağım. Bana yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil